Budai Lotti: Shirzan szerelme


Egy angol úrihölgy útja egy indiai herceg ágyába

Louise Elsfieldnek, ennek a bátor és gyönyörű asszonynak a kalandjai 1685-ben veszik kezdetüket. A II. Jakab, angol király ellen indított felkelés elsodorja főhősnőnk vonzó férjét: Lord Elsfieldet ártatlanul börtönbe vetik, majd Indiába száműzik, ahol a halálnál is rosszabb sors vár rá. De Louise állhatatos szerelmétől hajtva követi férje nyomát a lenyűgöző és ismeretlen országba, s ezzel kezdetét veszi veszélyekkel, csalódással és szenvedéllyel teli utazása. Kalandjai során kalózok rabolják el, majd megismeri a csillogó paloták és a császári háremek világát is. Tanúi lehetünk, mint válik főhősünkből egy bosszúszomjas amazon, vagy ahogyan a régi perzsák harcos asszonyaikat nevezték: Shirzan.

Kiadó: Álomgyár
Oldalszám: 560

Köszönöm az Írónőnek és az Álomgyár Kiadónak az előolvasási lehetőséget! 

Budai Lotti nevét, ha hiszitek ha nem, a műkörmösömtől hallottam először. Mentem Brigihez, és meséltem neki a blogomról, a könyvekről, aztán megemlítette az Írónő nevét és mesélt róla. Nagyon kíváncsi voltam a munkásságára, így örültem a felkínált lehetőségnek és izgatottan vettem kezembe a könyvet :)

A regény nagyon jól kezdődik, hiszen Lotti az akkori kor mindennapjaiba enged betekintést, helyt ad a humornak , kis szerelmi csipkelődéseknek, megismerjük a főbb szereplőket, felépíthettük magunkban őket a saját elképzeléseink szerint. Ezek mellett folyamatosan jelen van a háttértörténet, a cselszövések és a nagybetűs titkok. Nagyon tetszett az egész bevezető rész, hiszen jól belelendülhet az olvasó a műbe. William karakterét azonnal a szívembe zártam, bíztam benne, hogy fontos szerepet fog betölteni.


A történet maga tökéletes lett számomra. Kellően kaptam izgalmakat, voltak jelenetek, amik mosolyt csaltak az arcomra, viszont, amit sajnos meg kell említenem, hogy a sok részlet és lábjegyzet miatt nem tudtam vele gördülékenyen haladni. Megakadtam vele, leraktam, aztán persze újból nekiláttam, hiszen az írónő okosan csűrte a szálakat, mindig újabb kérdéseket vetve az olvasó elé.

A regény az őszinte szerelmet csodásan ábrázolja, Luise és William története gyönyörű. Megszakadt értük a szívem. A könyv felénél annyi veszteség érte őket, hogy még a könnyeim is kijöttek. Luise önzetlen tettei, bizakodása és bátorsága figyelemreméltó. Láttam magam előtt, ahogy ez az erős asszony veszélyt nem ismerve nekivág a nagyvilágnak szerelme felkutatására.


Az akkori korhoz visszatérve, nagyon szépen átadta a mű az igazságszolgáltatás rendjét. A hierarchikus rendszert, hogy kinek van nagyobb hatalma.

Mit ér, ha látszólag felsőbbrendű vagy, de a valóságban meg kell hunyászkodnod, mert kelepcébe csalhatnak?
Kinek a kezébe van az igazi hatalom?
Mi irányította az akkori társadalmat?


Sok-sok érdekes dolgot tanulhatunk a könyv elolvasása során, emellett megismerhetünk egy harcos nőt, aki mérhetetlen nagy szerelmével a végsőkig elmegy, csakhogy egy percre is, de láthassa férjét. Igazi kalandregény, csodásan felépítve, kidolgozott részletekkel, háttértörténettel.
Ez volt az első könyvem Budai Lottitól, de a stílusával engem lenyűgözött, bátran ajánlom mindenkinek, aki nyitott a történelmi romantikus könyvekre, és egy hosszú utazásban akar részt venni!
Kíváncsian várom a folytatást! Az Írónőnek pedig sok-sok ihletet és sikert kívánok! :) 

 Kedvenc részletek: 

"- Azt akarod mondani... – habogott a férfi. - ...hogy...izé..hogy..csak nem?
- De igen – nevetett Louise. – És tudod mit? Azt hiszem, ezúttal kislány lesz.
- Ó, Louise!"

 "- Csak lassan a testtel, Lord Elsfield… – dorombolta. – Még nem is adtam át a születésnapi ajándékát. 
– És mi volna az? – kérdezte William, továbbra is a felesége nyakának hajlatát csókolgatva. 
– - Egy…harisnyakötő. 
William érdeklődve pillantott a feleségére. 
– Egy harisnyakötő? Nekem? 
– Igen… 
–Mégis… – somolygott a férfi. – Honnan tudtad a méretem?"

UI: Igaza volt Niitabell világa bloggerinájának. : ezt a könyvet forgatni kell, szeretgetni és sokszor fel is kell lapozni. Csodálatos alkotás. <3


Értékelésem: 


You Might Also Like

2 megjegyzés