R. Kelényi Angelika: Az agyam eldobom


A könyv íróját – aki pánikbetegségének felbukkanása előtt nemcsak bírta a tömeget, de kereste is; kifejezetten „boltkóros” volt, a legsűrűbb szórakozóhelyeket kedvelte, és sosem mondott nemet a mozira, színházra – egyik percről a másikra mindettől félelem kerítette hatalmába. Ezt a naplót saját tapasztalatai alapján jegyezte le, önsajnálat nélkül, fanyar öniróniával. A pánik nemcsak a depresszióval, hanem a hipochondriával is kézen fogva jár. Kemény munka megküzdeni vele, s van, akinek sikerül, van, akinek nem. R. Kelényi Angelika úgy gondolja, meggyógyult. Ehhez azonban idő kellett, és sok-sok minden más is…

Kiadó: Figyelem kiadó (2017)
Oldalszám: 280 oldal

Szeretném megköszönni a recenzió lehetőségét az Figyelem kiadónak, a könyvet ITT rendelheted meg. 

R. Kelényi Angelikától ez a második könyv, amit olvastam. Azt kell, hogy mondjam a legjobbkor került az életembe.
Ez a könyv segített nekem. Sokat. Nagyon sokat. Akik ismernek tudják, hogy tökéletességre törekszem. Mindig mindenkinek akarok segíteni, nem szeretem a rossz közérzetet. ha kell naponta ötször, hatszor szállok buszra. Fontos számomra, hogy legyen mit csinálnom. Utálom az unalmat és a monotonságot. Viszont mostanában én is úgy érzem megfulladok. Egyre nehezebben ülök le olvasni, tévét nézni, főzni. Mintha Bree már nem az igazi lenne. Mintha már nem én lennék. Csak egy robot, egy gépezet. 
Ez a könyv pedig eljött hozzám, és úgy érzem, most, hogy elolvastam erősebb lettem.

Sokat gondolkodtam ennek az értékelésnek a megírásáról. Mondjam el mi történik? Hogy történik? Hogyan vehetnélek rá, Téged, drága olvasóm, hogy kezedbe vedd?

Egy pánikbeteg nő mindennapjait olvashatjuk, kis humorral fűszerezve. Tökéletesen passzolt ez a kettősség, hiszen az írónő fenntartja vele az érdeklődést, de nem hagyja elkalandozni a gondolatainkat afelől, hogy ez egy komoly téma, ez egy súlyos betegség.
Tetszettek a napok előtti gondolatok, a naplóforma. A megfogalmazás, a mindennapi tettek, gondok. Alapszituációk, amivel bárki tudna azonosulni.


Eddig minden értékelésemet szívből írtam, őszintén. Most is ezt fog történni, de valahogy nehezebb. Mert megláttam önmagamat Angelikában. Ennyire azonosulni könyvszereplővel még sosem sikerült. Jó és egyben félelmetes érzés volt. Nem vagyok egyedül - gondoltam, és örültem, hogy valaki így lemeri írni a gondolatait. Például a gyerekekről. Attól, hogy nem akarok tanárnő vagy óvónő lenni, még nem jelenti azt, hogy nem szeretem a gyerekeket. Az új munkahelyről. A sok szám, adminisztráció. Annyira átérzem. Az érzéseiről. Ez nem én vagyok. De akkor ki vagyok?

Angelika egy igazán hatalmas fejlődésen ment keresztül. Mellette volt F., barátai, családja. Nem adta fel, harcolt és kitartott. Ezzel példát mutatva arra, hogy igenis Megéri! Ki kell tartanunk céljaink mellett és küzdeni, mert egyszer mindennek  eljön az ideje. Mindenre van megoldás! :)


Minden labirintusnak van egy kijárata, az már csak tőlünk függ, meddig ragadunk bent. :)

Kinek ajánlanám?
Minden korombelinek, aki el van veszve ebben a hatalmas világban, aki úgy érzi elege van. Aki úgy érzi már nem önmaga. Emellett pedig mindenkinek, mert nem tudhatod, mikor kerülhetsz te is hasonló helyzetbe! :) 

1. Vedd kezedbe!
2. Olvasd!
3. Találd meg magad benne! 
Aztán add tovább..hogy minél többen olvashassák! 

Angelika, remélem hamarosan találkozunk és személyesen is megköszönhetem, hogy kiadattad ezt a csodakönyvet. Példakép lettél számomra. Köszönöm! ❤

Kedvenc idézetek: 

Abban a pillanatban, amikor úgy érzed, hogy semmire sem vagy jó, főzz valami finomat! Megváltozik a véleményed.

Nem szeretek segítséget kérni, és gyűlölöm a szánalmat, ezért akkor is erősnek mutatom magam, ha egy cseppet sem vagyok az.

Vedd le az álarcod, hogy láthasd magadat!

A nevetés mindenre gyógyszer. MINDENRE, bármekkora közhely is ez a mondat!

A legtöbb fájdalmat meg lehet szokni, a félelmet nem. Azt le kell győzni, meg kell taposni, és addig rugdosni, amíg el nem tűnik a balfenéken.

Értékelés: 

Egyértelmű ❤

You Might Also Like

3 megjegyzés

  1. Ezek után rettentően várom már, hogy én is a kezembe vehessem. <3 Örülök, hogy te ennyire szeretted! :) <3

    VálaszTörlés
  2. Szia! :)
    Örülök, hogy rátaláltam a blogodra, nagyon tetszik, be is követtelek, hogy ne maradjak le semmi új cikkről :)
    Várom a további cikkeket, puszi :)

    VálaszTörlés