Szurovecz Kitti: Hópelyhek a válladon


Arlene ​​28 éves tévériporter, aki a munkájában és a házasságában egyaránt kiégett; mindennapjai egyetlen érdekes színfoltja ötéves lánya. A fiatal anyuka már jó ideje úgy érzi, csupán statisztaszerepet játszik saját életében, amikor egy nap úgy dönt, elhagyja a férjét, és a kis Laurennel együtt nagyanyja házába költözik, a városba, ahová legszebb gyermekévei kötik. Hayden 33 éves művészi jégszobrász, jóképű és titokzatos. Városszerte pletykák célpontja, hiszen apjával és húgával él, látványos karrierje ellenére sincsenek közeli barátai, mosoly pedig kizárólag akkor villan fel borostás arcán, ha imádott jégszobraival foglalatoskodhat. Kettejük találkozása sorsszerű. Arlene az első pillanattól ellenállhatatlan késztetést érez arra, hogy boldoggá tegye a férfit, akiből valósággal árad a szomorúság. Hayden nehezen, de megnyílik felé, a legfontosabb dolgot azonban jóhiszeműen elhallgatja előle, és ezzel nemcsak a nőt, de a kislányát is veszélybe sodorja… 

Kiadó: Athenaeum
Oldalszám: 352. oldal

Hogyan került a kezembe?
Már nagyon régóta vártam ezt a regényt, hiszen magyar író tollából van és Kitti eddigi regényeihez képest ez egy teljesen más műfajt mutat be. Nagyon örültem mikor karácsonyra megkaptam a könyvet a barátnőmtől. 

Kész. Hullámvasút. A. Könyv. 


Komolyan mondom még most is próbálom összeszedni a gondolataimat, mit is írhatnék róla. Lassan a húsz felé már sokat gondolkodtam a szerelem gondolatán. Vajon létezik az az igazán örökké tartó szerelem? Mi kell hozzá? Nem unják meg egymást az emberek? Hiszen annyi válás van a világon, annyi gyerek él külön a szüleitől. Létezik...vagy csak mese?

Imádtam. 
Na, de kezdjük a legelejéről. Bármennyire is tetszett, az elején kedvem lett volna lerakni a francba. Arlene-t teljesen önzőnek tituláltam, nem tetszett az, ahogy gondolkodik, nem tetszett az, hogy kihasználja Colint. Aztán ott volt Hayden, akit én is - mint Arlene- nem látva a rózsaszín ködtől azonnal szívembe zártam. Annyira bíztam a boldog végben, annyira bíztam a gyógyulásban. Elvakított a Hayden-féle szerelem és teljes mértékben nem értettem egyet Arlene-nel. Utáltam. Éreztem, hogy ott fogja hagyni szegény férfit, hogy ismét egyedül legyen, ő pedig vissza megy a drága Colinjához. Annyira rosszul jött át az egész, hogy majdnem leraktam. Szobatársam még előttem olvasta, és mikor átmentem és elmondtam neki a véleményem csak mérgesen nézett rám és azt mondta : Olvasd csak tovább, Brigi! 
Persze, hogy tovább olvastam. Na és itt jött a fordulat! Minden megváltozott! De úgy komolyan MINDEN. Szerintem az egyik legfordulatosabb könyv, amit eddig olvastam. Szurovecz Kitti úgy megforgatta a kártyákat, ahogy csak lehetett. Az első csapás után vált számomra letehetetlenné. Onnantól kezdve csak olvastam és olvastam, rágtam a körmöm, idegeskedtem, gondolkodtam, agyaltam. Nem tudtam elképzelni, hogy milyen vége lehet. Nem tudtam, hogy mire számítsak. Nem ismertem még ezt a betegséget ezelőtt a regény előtt, valójában csak hallottam róla párszor. 
Hayden vajon mire képes?
Két lelkileg sebesült ember szerelme és csatája. Ki fog nyerni?


A történet vége egyszerűen brutális és megrendítő. Hogy lehet így vége?- szoktuk mondani, mikor egy függővéges történetbe botlunk. Mi lehetett az írónőnek ezzel a véggel kapcsolatban a mondanivalója? 

Valójában tetszett, mert így én írhattam meg magamnak a befejezést. Minden egyes olvasó máshogy képzeli el, hogy mi történt azután. Mi volt Colinnal, Arlene-nel és Haydennel. Mi történt azon a napon? A választ már csak saját magunktól várhatjuk. 

Imádtam. Ez egy csodálatos történet, ami annyira szépen van megírva, hogy öröm volt olvasni a sorokat. A szerelemről szól, de mégis másképpen éltem meg, mint egy átlagos romantikus, love-storyt. 
Egyedi  történet, tele olyan mondanivalóval, amiket tudnia kellene mindenkinek! 

Mi a szerelem? 
– (...) Az, amikor bukfenceket vet a gyomrod, ha meglátod a másikat? Amikor egész nap a telefonod lesed, hogy bárcsak hívna már? Amikor a legfontosabb, hogy mindig tökéletesnek lásson, hogy ne vegye észre, hogy te is emberi lény vagy? Amikor álarcot hordasz, és egy percre sem veszed le, csak azért, hogy jobban szeressenek?

Kedvenc karakter: Colin

Értékelés: 

You Might Also Like

0 megjegyzés