Louise Jensen: A nővér

Grace teljesen megváltozott a legjobb barátnője, Charlie halála óta. Kísértik az utolsó találkozásukkor mondott szavai, s miközben a válaszokat keresi, kinyitja Charlie régi emlékdobozát. Bizony sok mindent nem tudott a legközelebbi barátnőjéről

Amikor kutatni kezd a lány édesapja után, jelentkezik nála Anna, aki azt állítja, hogy Charlie testvére. Grace számára ez olyan, mintha új családtagra lelne, és Anna csakhamar fölöttébb otthonosan érzi magát Grace és a barátja, Dan házában.

Valami azonban nem stimmel. Eltűnnek dolgok, Dan furán viselkedik, Grace pedig biztos benne, hogy követik. Mindez csak az ő elméjének a szüleménye, vagy szörnyű veszélyben van, ahogy egyre közelebb kerül az igazság felderítéséhez Charlie-val és Dannel kapcsolatban?
Semmit nem tehetett volna, hogy megmentse Charlie-t… Vagy mégis?
Kiadó: Művelt Nép (2016)
Oldalszám: 442. oldal
Hogyan került a kezembe?
Már hónapok óta nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre. Már a borítója magával ragadott. Egyszerűen csodálatos. Ez az élénk szín biztos mindenkinek felkelti az érdeklődését bármelyik polcon van is. Rejtélyes és egyben csodálatos. A nővér...Hmm...Miről szólhat? 
Még sosem olvastam pszichológiai thrillert. Nem is nagyon találtam ilyen könyvet és nem is izgatta a fantáziámat milyen is lehet. Aztán jött ez a könyv! Ami mindent megváltoztatott. Komolyan, mindent! 
A történetről: 
Charlie és Grace legjobb barátnők. Charlie meghal. Grace pedig kiakarja deríteni miért. Mi történhetett? Mi lehetett az oka? Mit tett Charlie...?
Karakterek:
Charlie: valójában sajnálom, hogy így végződött. Nagyon jó barátnő volt és egyszerűen felfoghatatlan, hogy ez történt.  Mint Grace és mint Dan életében fontos szerepet játszott a jelenléte. Igazán boldog lány volt. Szerettem a karakterét. 
Grace: Brutális amin keresztül kellett mennie. Én nem bírtam volna. Hihetetlen volt számomra ez az egész, hogy miért kötődőtt Annához, de aztán rájöttem. Mert annyira hiányzott neki egy megértő lélek. Nagy trauma érte, de így is csak az lebegett előtte, hogy teljesítse Charlie kívánságát. Ki akarta deríteni a titkot. 
Dan: az elején nagyon kedveltem, aztán utáltam, aztán minden világos lett számomra és megint megkedveltem. Valójában nagyon megérthető a viselkedése az egész helyzettel szemben. Benne volt az akarat, hogy segítsen Grace-nek és ez nagyon tetszett benne.
Anna: Tipikus gonosz.  Az elejétől fogva éreztem, de nem gondoltam, hogy a végsőkig elmegy. 
A múlt és a jelen idő váltja egymást a könyvben, aminek örültem, hiszen sok mindent megtudhattunk a lányok kiskorukról. Elmosolyogtatott az első csókról szóló jelenet, és igazából az összes kiskori jelenet, ami Grace és Charlie között történt. 
A barátság egy olyan dolog az ember életében, ami egy idő után örökre szól. A lányoknál ez így volt. Ezért volt nehéz tudni, hogy az egészből az egyik fél már nincs jelen a valóságban.
Maga a történet felépítése és cselekménye...hát le a kalappal az írónő előtt engem teljesen levett a lábamról. Lehet, hogy az én hibám, de nem jöttem rá a végére. Voltak ötleteim, de pontosan sosem gondoltam volna ERRE a befejezésre!
Miről is szólt?
Valójában mindenről. Az életről. A szerelemről, a felelősségtudatról, a döntéseinkről. Rámutat arra, hogy a gyermekkorban történtek mennyire befolyásolják a felnőtt életet. A szülők felelősségére. Az emberi hibákra. Talán megtanít átgondolni a dolgokat és megbocsátani. 
Eszméletlen egy könyv. Túl gyors lett a vége számomra, de a könyv maga akkora élményt nyújtott, hogy nincs szívem levonni pontot :)
"Jól nézz körül te is, nehogy kövessen egy piros autó..." 
Kedvenc karakter: Grace
Kedvenc részlet: 
"– Köszönöm! – Előrehajolok, a homlokunk egymáshoz ér. – Szeretlek, Dan!
– Én is szeretlek! Menj, fürödj meg. Majd én elintézem a vacsorát."
Értékelés: 

You Might Also Like

0 megjegyzés