Miért ne csinálhatnánk azt, amit mi szeretnénk?-> Szólj hozzá!

Úgy érzem ez egy olyan téma, ami a mai világban igencsak felmerülhet. Mit helyezzünk előre? Mire tanítsuk gyermekeinket? Mi legyen nekik a fontos? Mennyire avatkozzunk bele az életükbe?
Már nagyon régóta foglalkoztat ez a téma, és itt a blogom, ahol megoszthatom veletek, hogy lássam a Ti szemszögeitekből is ezt a dolgot. Remélem többen is véleményt nyilvánítotok majd a témával kapcsolatban, esetleg megcáfoljátok állításomat, vagy egy újabb, jobb megoldást találtok a problémára. 
Szeretném kihangsúlyozni, hogy az egész cikket általánosságban írom, úgy, ahogy én látom.
Manapság a pénz mozgatja a világot. Ha van akkor jobban érvényesülsz, előbb észrevesznek, többet kapsz, ha nincs, akkor igenis meg kell harcolnod a sikerért, meg kell mutatnod, hogy te igenis tehetséges vagy. Küzdened kell. 
Mi van a karrierrel? Mi van a sikerekkel? Vajon ők szerethetik, amit csinálnak? 


Tudjátok most végeztem egy OKJ-s képzésen, viszont rájöttem ezalatt az egy év alatt, hogy nem nekem való.
Tudnék vele sok pénzt keresni? Igen!
Megtudnék alapozni egy biztos jövőt? Talán.
Szeretném? ...nem hiszem.
Úgy érzem, hogy már kevésbé nézi azt az ember, hogy mit szeretne, mit akar csinálni. Sokkal jobban hajtja a pénz, sokkal többet dolgozik, elveszti, feladja azt a célt, hogy olyan munkát végezzen nap, mint nap, amit szeret és szívből csinál.

Mit csinál a szülő? 
Eszeveszetten keresi megoldást gyermeke életére. Egyrészből megértem, hogy szeretne biztos alapot fia/lánya számára, de mi van azzal, hogy a gyerek mit csinálna szívesen? 
Volt egy ismerősöm, aki imádta a zenét, de a szülei ragaszkodtak a jogi egyetemhez, és ráerőszakolták a gyerekre döntésüket. Ebből persze fokozatos viták alakultak ki, és lehet, hogy egyszer megszereti azt a szakmát, de szíve mélyén mindig ott lesz az a mi lett volna ha... kezdetű mondat. 
Ti hogy érzitek ezt? Valóban fontos dolog ez? Miért ne csinálhatnánk azt, amit mi szeretnénk? Lehet nem fizet jobban, de szerény véleményem szerint inkább menjek be dolgozni mosolyogva egy munkahelyre és boldogan, mint gyomorgörccsel és szomorúan. 
Miért ne lehetne a kettő között egy összhangot teremteni?

Várom véleményeiteket a témával kapcsolatban :) 

Bree




You Might Also Like

5 megjegyzés

  1. Szia, nekem a szüleim mindig engedték, hogy válasszak, mit akarok tanulni, milyen szakkörökre akarok járni, sőt egyetem után nagyon sokáig diplomás pultos voltam. Most már "fényben járó" lettem, de a munkám nem mondom, hogy elragadtat. Egyenlőre ugyan ez a kisebbik rossz, de keresem az utam folyamatosan. A pénz nem minden. De szükségeltetik a mindennapi élethez, és nagyon stresszessé tudja tenni a mindennapokat, amikor ki kell sakkozni, hogy mire mit és mennyit. Szerintem ez mindenkinél probléma, tök mindegy mennyit keres, az ember mindig többet akar szerintem. Na már most én még mindig képzem magam jobbra, néha balra, de eddig még nem találtam meg a számításom. Van idegenvezetői igazolványom, valutaváltó ügyintézői papírom, egy orosz-kínai BA diplomám, ezen túl beszélek még angolul és németül is. Van pultos és pultfőnöki tapasztalatom, gasztronómiai jártasságom, külföldi munkatapasztalatom, majdnem lett egy cukrász papírom, de abbahagytam, mert nem akartam végül cukrászként dolgozni a jövőben. Most programozni fogok elkezdeni megtanulni. Szerintem az ember ne nyugodjon bele, hogy dolgozni kell. Találjuk meg a nekünk megfelelő szakmát, amit örömmel csinálnánk életünk végéig akár. Na ennyit erről :D További szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, az ember mindig többet akar, semmi sem jó neki...és ez így fog menni most már mindig sajnos :)
      Remélem sikeresen éled majd az életedet! :) Sok sikert kívánok a továbbiakban :)

      Törlés
  2. Szia! Hú most nagyon jó témát választottál. Igazából azt gondolom, hogy ha valaki azt csinálja amit igazán szeret nem a pénz fog neki számítani. Saját bőrömön tapasztaltam, mikor egy olyan munkahelyen dolgoztam amit nem szerettem és a pénz sem volt túl jó, igaz már lejáróban volt a szerződésem, az egy nagyon rossz és motiválatlan időszak volt. Ellenben most sem keresek sokat, de azt és olyan munkakört látok el (kozmetikai tréner és lassan hatóanyag szakértőként), amit élvezek. Nekem a tanítás a sors feladatom, de nem mint tanár a hagyományos értelemben. Erre mindenkinek magának kell rájönni, ha nem tudja mit szeretne, vagy mi az a feladat ami neki jó lenne érdemes segítséget kérni. Például én számmisztikushoz mentem el, aki megerősített egy-két dologban. Ha valaki nem ennyire bátor vagy nem érdekli ennyire az ezo, annak egy jó életvezetési tanácsadót vagy coach-ot tudok javasolni, de mindenképpen az élet irányba fogja terelni vagy állítani és oda kerül(ünk) ahol lenni kell. Persze érdemes azt is megnézni, hogy mi az ami érdekel, mert ahhoz kapcsolódóan lesz meg a sors/élet feladat is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ilyen ezo-s dolgokban egyik nagy barátnőm jártas :) mindenképpen megkérdezem :) És Sok sikert a továbbiakban! Köszönöm, hogy válaszoltál :)

      Törlés
  3. A sárga csekk, vagy fehér, vagy elektronikus, nagy úr. Akkor is jön, amikor nincs semmilyen munkád. Mindegy, hogy a hiteled, vagy a rezsid miatt jönnek a csekkek, esetleg becsúszott egy-két büntetés mert rossz helyen parkoltál, vagy későn vetted észre a traffipaxot, ilyenkor mindegy, hogy mit szeretsz, vagy szeretnél csinálni.

    Az ingyenes orvosi ellátás nem jelent egészséget. Hiába szajkózod, hogy az egészség mindennél fontosabb, a csekkek miatt teszed tönkre az egészségedet, utána pedig minden pénzedet orvosokra, gyógyszerekre költheted.

    Addig van választásod, hogy mivel foglalkozzál, azzal, amit szeretsz, vagy azzal, ami jobban fizet, amíg az egészséged rendben, és nem te fizeted a csekkeket.

    A legtöbbünk esetében arra, amit igazán szeretnénk csinálni, nincs fizetőképes kereslet, sem igény. A média igyekszik ezt oly módon cáfolni, hogy bemutatja, lám, a hülyeségre is van igény, de ez nem igaz. Komoly kitartás, gyakorlás, marketing és kreativitás nélkül, a hiányszakmákat kivéve a világ nem fogja megfizetni azt a munkát, amit kedvtelésből, szeretetből vagy elhivatottságból végzel.
    Ha mégis van kereslet arra, amiben jó vagy, Magyarországon a támogatás helyett olyan engedélyekhez, feltételekhez, adókhoz kötik már az indulást is, hogy egy választásod marad:
    Keresni egy jól fizető munkát.
    Ha mellette marad még erőd azzal foglalkozni, amit szeretsz, ám nosza, de jól nézz utána, milyen rendelettel sújtanak le rád, ha netán még pénzt is kapnál érte.

    VálaszTörlés