Rácz-Stefán Tibor - Az írói élet rejtelmei #5


Elérkezett az idő, hogy folytassam ezen rovatomat, ötödik résztvevőként fogadjátok sok szeretettel Rácz-Stefán Tibor író válaszait, kinek könyveit a Könyvmolyképző Kiadó választéka közül érhetitek el!( Plusz lent a linkben :D ) Tibi legelső könyvét olvastam még csak el, ami a Fogadj el! címmel jelent meg. Egyszerűen zseniális az a könyv! Kötelező olvasmány mindenki számára! A regény a 2013. évi Aranymosás Public Star könyve.

Na, de, hogy milyen alkotni, írónak lenni? :D Olvass tovább!


1. Hogy történt? Hogyan váltál íróvá? 

Volt a fejemben egy történet, és addig motoszkált benne, míg leültem, és elkezdtem írni. Az i-re a pontot a Könyvmolyképző Kiadó Aranymosás pályázata tette fel, ahol nyertem, azóta pedig már megjelent három regényem.

2. Szerinted mindenkiből lehet író? 

Hiszek abban, hogy kellő gyakorlással és kitartással bármilyen készség fejleszthető, de sosem árt, ha van egy alap, amire építhetünk.


3. Íróként nehéz lehet kizárni a történeteidet az életedben. Nálad hogy van ez? Hagynak a karakterek élni?

Persze :) Ha munka van, netán másra kell koncentrálni, akkor ügyesen elhallgattatom őket. Inkább este, elalvás előtt, vagy az utcán sétálva jönnek elő, olyankor hagyom is a gondolatfoszlányokat kibontakoztatni.

4.Ha olvasok, akkor néha több könyvbe is belekezdek. Te tudsz egyszerre több könyvet írni?7

Párhuzamosan biztos nem tudnék. Összekavarodnának bennem a történetszálak és a szereplőim érzelmei. Egyszerre csak egy könyvvel szeretek foglalkozni :)


5.Mi volt eddig a legfurcsább helyzet, amikor ihletet kaptál, és azonnal írnod kellett?

Konkrét esetre nem emlékszem, de nemrég találtam pár buszos jegyzetet, amikor régebben pár gondolatfoszlányt körmöltem le.

6. Mi a szertartás? Fejezd be a mondatot! „Amikor én írok, akkor...”

Szól a zene, ég a gyertya, és odakint már sötét van, de ha nagyon elkap az ihlet, felőlem tűző napsütés is lehet. Csak a zene szóljon.

7. Van olyan történeted, amit befejeztél, de nem tervezed megmutatni a világnak? 

Igen, a legelső regényem ilyen. Az I. Aranymosáson mutatkozott be, Mese Re-Habbal a címe, és bár akkoriban büszke voltam rá, de okkal kapott negatív lektorit. Nem hiszem, hogy foglalkoznék még a sztorival a továbbiakban.

8. Nehéz írni?

Írni könnyű. Az a nehéz, hogy le tudjak ülni alkotni. Mert nem vagyok főállású író, naponta nyolc-tíz órát dolgozom, háztartást vezetek, blogolok, élem az életem, így időben és energiában is nehéz úgy gazdálkodni, hogy az írásra is jusson. De azért igyekszem :)


9. Találtál már ki új szavakat írás közben? 

Igen, egyet, és rémes lett. Írtam egy novellát, ami kvázi disztópia, ahol az emberek egy része oxigénmaszkban jár az utcán. Oximoxi a készülék neve, és nagyon gáz lett. A novellát – A szíveddel láss! – a szerzői oldalamon elolvashatjátok :)

10. Az, hogy íróvá váltál sok új dolgot hozott az életedbe. Minek örülsz a legjobban?

A barátaimnak. Ha nem lenne jelen az írás az életemben, akkor sosem ismerem meg például Kae Westát, márpedig a barátsága nélkül sokkal szegényebb lenne az életem.

Köszönöm, hogy részt veszel az interjúsorozatban :) 


Még több interjúért  -->  Rejtelmek



You Might Also Like

0 megjegyzés