"Az írás nekem nagy szerelem. Szenvedély. Kikapcsolódás."-> Exkluzív interjú Anne L. Green írónővel!


Központban az Elvarratlan szálak és Aiden Cross!

Idén októberben, egészen pontosan október 8-án fog megjelenni Anne L. Green legújabb regénye az Elvarratlan szálak. Az írónő elfogadta felkérésemet és  válaszolt pár kérdésre új regényével kapcsolatban. :) A premierre ITT tudtok jelentkezni :) Én ott leszek, gyertek Ti is! 

1. Ha jól számoltam, szigorúan véve ez lesz a nyolcadik könyved, amely az Álomgyár Kiadó gondozásában jelenik meg. Milyen érzés? Gondoltad volna, hogy A remény hajnala után nem lesz megállás? 

Gratulálok Brigi! Te vagy az első, aki már az első kérdésnél megfogott. Igazából sosem emlékszem rá, hányadik könyvnél tartok. Nem szoktam számon tartani. Ám ha utánaszámolok sem stimmel valami... Nyolcadik? Majd rájöttem, valójában mégis igazad van. Te bele számoltad az Elvesztett jövő novellámat is. :-)
A remény hajnala volt az első könyvem. A megjelenése után én még abba sem gondoltam, hogy A sötétség fogságában kiadásra kerül majd. Sok volt bennem a kétség, a dilemma és a bizonytalanság. Valójában azt sem tudom, mi volt azzal a terve a sorsnak, hogy én végül is erre az útra tévedtem. Hogy milyen érzés? Őszintén? Talán erre a kérdésre a legnehezebb a válasz. Vegyes. Az írás nekem nagy szerelem. Szenvedély. Kikapcsolódás. Ugyanakkor minden alkalommal, amikor elengedek egy befejezett kéziratot, a lelkem egy darabját tárom a nagyközönség elé. Hazudnék, ha azt mondanám, nem vagyok ugyan olyan izgatott, mint az első könyvnél. Sőt! Egyre inkább úgy érzem, nem okozhatok csalódást az olvasóknak, így én is egyre több energiát fektetek egy-egy regény megírásába.

2. Az Elvarratlan szálak, ha nem is szorosan, de azért mégis kötődik a legelső történetedhez. Milyen volt megírni és ezzel lezárni egy korszakot? Hogy érzed, el tudod őket engedni?

A remény hajnalának eleinte nem is terveztem folytatást. Az olvasók keltették fel a figyelmem a mellékszereplőkre, főleg Alexra. Így született meg az olvasói kívánságnak eleget téve az Eltitkolt múlt, ami azóta is sokak kedvence. Ezt követte az én kíváncsiságom, engem inkább Adam, a báty története érdekelt. Ezt követően kiadói, és olvasói felvetésre megírtam az Elvesztett jövőt, ami novella formájában, ekönyvként jelent meg. Ennek a célja az volt, hogy az emberek jobban megértsék mi is zajlott az Eltitkolt múlt főhősnője lelkében. Mialatt ezt írtam, egyre több kérdés fogalmazódott meg bennem is a jövőjüket illetően. Lexie szemén keresztül leginkább az érdekelt, vajon nem volt-e minden hiábavaló? Éppen ezért lepődtem meg, amikor a kiadó is előállt azzal, hogy írhatnék neki egy folytatást. Ám valójában az ok, amiért én ennek a történetnek nekiláttam, az az volt, hogy az olvasóimat igencsak megosztotta Aiden jövőbeli karaktere. Egyesek láttak benne fantáziát, mások óvatosságra intettek vele kapcsolatban, mondván, hogy ő Lexi és Alex védőburkában nevelkedik, ezáltal nem tudok semmi izgalmasat kihozni belőle. Ezt én egy fajta kihívásnak tekintettem. :-) Első elgondolásra úgy voltam vele, ha nem is sikerül belőle egy teljes regény kihoznom, akkor születik egy újabb novella, de később azt vettem észre, hogy szaladnak a sorok az ujjam alatt. 

Hogy el tudom engedni ezt a történetet, ezt a családot? Tulajdonképpen már meg is tettem. Nem volt könnyű. Én már jelenleg egy teljesen másik sztorin dolgozom, ami nagy valószínűséggel nem egy könyvből fog állni, éppen ezért igencsak mélyre kellett ásnom a csalók világában. Tekintettel arra, hogy nagyon sok a valós hátterű anyag , élmény, hamar beszippantott.

3. Úgy érzed sikerült ténylegesen megadni az olvasók számára a válaszokat, amik felmerültek bennük az Elvesztett jövő és az Eltitkolt múlt olvasásakor? Elvarrtad a szálakat?

Egy Varázsöltéssel. :-) Akik ismernek, azok tudják, mennyire szeretek magamnak kiskaput hagyni a visszatérésre. Mindig megadom magamnak a lehetőséget a folytatásra. A történet lezárt lesz, de maradhatnak kérdések, amelyekre egyszer talán megszületnek a válaszok is.

4. Aidenből orvos lesz. Van valami oka, hogy ezt a szakmát választottad neki?

Semmi. Amikor nekiláttam megírni az első fejezetet még én magam sem tudtam mi fog történni. Írás közben egyszer csak felkiáltottam: Aidenből orvos lett! Már a történet folyamán sikerült olyan szituációba sodorni őt, ahol ez számomra is kiderült (de nem akarok spoilerezni) Ezt követően lázasan kerestem az olyan ismerősöket, akik segíthetnek ennek a szakmának a hiteles bemutatásában. Szerencsére találtam is olyanokat, akik örömmel válaszoltak a felmerülő kérdéseimre. Ezúton is köszönöm nekik. :-)

5. Ha öt szóval kellene jellemezned Aident, melyik szavakat használnád?

Oké. Öt dolog: Laza, laza, laza, laza és laza. Ha pontosítani akarok: pofátlanul laza 🙂, de komolyra véve a szót: humoros, laza, lázadó, szexi és egy nagy gyerek.

6. Hogyan találod ki a karaktereid neveit?

Segítséget szoktam kérni az olvasóimtól a zártcsoportomban, ha éppen nincs ötletem. Az Elvarratlan szálak főhősnőjének a keresztnevét is az egyik olvasóm adta: Aria. Ezúton is küldök neki egy ölelést.

7. Egy kis statisztika. Tudod már hány oldalas lesz a könyv? 

517 oldal. Ez egy oldallal több, mint a Törékeny vonzerő.


8. Mikorra várható a megjelenés? Könyvbemutatóra is lehet számítani?

Az Elvarratlan szálak megjelenése október 8. Természetesen lesz ennek a könyvnek is bemutatója.

9. Írás közben szoktál zenét hallgatni? Az Elvarratlan szálakhoz melyik számot/számokat kötnéd?

Igen. Írás közben mindig hallgatok zenét. Ennek két oka van. Az egyik, hogy ne halljam a külvilágot (ha olvassa a férjem, akkor: bocsi), a másik pedig, hogy sajnos hiába van a fejemben a történet, egy nap kevés, hogy gépre vigyem a gondolataimat. Ki-be lépkedek hónapokig a képzeletbeli világba. Sokkal könnyebben visszatalálok az utolsó érzelemhez vagy hangulathoz, mert a zene segít. 
Az Elvarratlan szálak zenéje nekem: Rag'n'Bone Man – Human című száma.


10. Sok csodás videót láthatunk a történeteidről. El tudnád képzelni őket a filmvásznon? 

Egyszer megkérdezte tőlem valaki, ha választhatnék, akkor a külföldi könyvkiadás mellett döntenek, vagy inkább megfilmesíteném valamelyik könyvemet? Azt gondolom, hamarabb döntenék a lefordításukról, mint a megfilmesítésükről. Ami az én képzeletemben megszületett, az úgysem lenne ugyanaz a filmvásznon. Félek csalódás érne engem is és az olvasókat is. Én még nem találkoztam olyan filmmel, ami visszaadta volna a könyv varázsát.


11. Rohanó világban élünk, neked is van családod, férjed és egy csodaszép kislányod. Sikerül egyensúlyban tartani, hogy mellette az írásra is legyen elég időd?

Nem. Sajnos nem. :-) Időnként kapkodó idegbeteg vagyok. Igyekszem mindenhol helytállni: jó anya, jó feleség, jó háziasszony, jó munkaerő, jó barát, jó gyerek lenni. És mindemellett eltörpül az, hogy önmagam szeretnék maradni. De mit csináljak, ha egyszer imádok írni? A férjem szájából gyakorta el hangzik: „Te minden hobbiból munkát csinálsz.” Az én meglátásom pedig az: valamit vagy rendesen csináljon az ember, vagy inkább ne is csinálja. Amikor közeledik egy-egy leadási határidő, akkor mindig feszítettebb a munkatempó, ezáltal én is az vagyok. Ezt a családom szerintem soha nem fogja megszokni, de azt gondolom, aki nincs ebben benne, az nem is értheti. Engem viszont nem zavarnak ezek a döccenők. Szeretem, amikor már célegyenesben vagyunk. Ám töredelmesen bevallom, a kialakult konfliktusokban én is hibás vagyok. Hiába fejezek be egy történetet, és engedem el, hihetetlen üresség tátong bennem, éppen ezért pihenés helyett szinte azonnal nekilátok a következőnek. Kell valami ami életben tart.


12. Ha nem titok, elárulod nekünk, mennyi történet lapul még a fiókod mélyén? Személy szerint bízom benne, hogy sok ALG történetet tartogatsz még számunkra :)

Én is bízom benne. :-) Az az igazság, hogy valóban van egy-két kiadatlan kézirat a fiókban, ezek sorsáról még nem döntöttem. Jelenleg mindig volt egy jobb, és egy aktuálisabb ötletem. Ha majd egyszer pihenni akarok, előveszem a fiók mélyén lapuló kéziratokat és átdolgozom.

Köszönöm a válaszokat és, hogy elfogadtad felkérésemet az interjúra <3 


Én köszönöm, hogy megkerestél. Ezúton is szeretném megköszönni az olvasóimnak a támogatást és azt, hogy újra és újra ALG könyvet vesznek a kezükbe. 

Értesülj első kézből, kövesd az írónőt a Facebookon --> Anne L. Green 
Könyvet előrendelheted itt --> Bookline

You Might Also Like

1 megjegyzés

  1. Nagyon jó bejegyzés lett! Már alig várom a könyv megjelenését! Aiden! *-* Már most szükségem van rá! <3

    Puszi:
    Barby

    VálaszTörlés