Az Írói Élet Rejtelmei - Budai Lotti


Budai Lotti a történelmi regények koronázatlan királynője. Eddig négy könyvét olvashatjuk, de biztos forrásból tudom, hogy van még pár történet a tarsolyában. A mai nap róla szól :) 


1. Hogy történt? Hogyan váltál íróvá? 

Mindig is rajongtam a történelmi regényekért, kamaszkorom óta ezer oldalával faltam őket. Aztán egy nap nem találtam a könyvet, amit olvasni szerettem volna. Gondoltam, miért ne próbálhatnám meg. És bár az első nekifutásommal nem voltam elégedett, éreztem, hogy azért jobb annál, minthogy feladjam. Így némi tudatosabb átgondolás és alaposabb előkészületek után született meg a második történetem, amit már ki is adtak.

2. Szerinted mindenkiből lehet író?

Én sosem szerettem túlmisztifikálni az írói létet. Szerintem sok olvasással és némi képzelőerővel, sok olyan emberből válhatna író, aki nem is gondolna rá.

3. Íróként nehéz lehet kizárni a történeteidet az életedben. Nálad hogy van ez? Hagynak a karakterek élni?

Lehet ebből a szempontból (is) szerencsés vagyok, de én, ha felállok a géptől, elengedem a történetet és visszakapcsolok az író-üzemmódból.:)

4. Ha olvasok, akkor néha több könyvbe is belekezdek. Te tudsz egyszerre több könyvet írni?

Eddig még nem próbáltam, de nem valószínű, hogy menne.  Nehéz lenne átkapcsolni egyik történetből a másikba, még a keveredés sem lenne kizárt.:)

5. Mi volt eddig a legfurcsább helyzet, amikor ihletet kaptál, és azonnal írnod kellett?

Rómában, a San Carlo alle Quatro Fontane templom kriptájában, ahol egy nagyon izgalmas sztorira bukkantam.:)

6. Mi a szertartás? Fejezd be a mondatot! „Amikor én írok, akkor...”

Amikor én írok, akkor teljes csönd van körülöttem, és főleg, rend.:)

7. Van olyan történeted, amit befejeztél, de nem tervezed megmutatni a világnak?

Még nincs.:)

8. Nehéz írni?

Csak elkezdeni, de azt akár nap, mint nap.


9. Találtál már ki új szavakat írás közben?

Nem teljesen új szó, de egyszer egy mesekönyvet írtam a barátnőm kisfiának, amiben megalkottam a sinkófákat, kis manószerű meselényeket, akiknek a szórakozása, hogy ellopnak ezt azt.

10. Az, hogy íróvá váltál sok új dolgot hozott az életedbe. Minek örülsz a legjobban?

A pozitív olvasói visszajelzéseknek, különösen, amikor valaki arról számol be, hogy egy nehéz, nyűgökkel teli nap után, milyen jó kikapcsolódást nyújtott neki a könyvem.

Köszönöm, hogy részt vettél az interjúsorozatban :) 



You Might Also Like

0 megjegyzés