Anne L. Green - Az írói élet rejtelmei #4

Nagyon érdekes, hogy többen is ugyanazt gondolják :) Hölgyeim és Uraim! Anne L. Green következik!


"A szerelem az, amikor anya kávét főz apának, de még mielőtt odaadná, megkóstolja, hogy biztos legyen abban, hogy finom."



1. Hogy történt? Hogyan váltál íróvá? 

Erre a kérdésre nem tudok válaszolni. A kérdés viszont helyes. Az ember nem író, íróvá válik. Ez egy állandó fejlődési folyamat. Nagyon szeretek sokat beszélni, de A remény hajnaláig egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy történetet írjak. Sokat olvastam, de valahogy egyik történet sem hozta el azt az érzést, amire vágytam. Eljött az a pillanat, amikor ki kellett írnom magamból dolgokat. Tudod, hogy van az, ha nem tetszik egy történet, írd meg a magadét. Én megtettem.

2. Szerinted mindenkiből lehet író? 

Mára tudom, hogy nem. Mai napig nem vagyok benne biztos, hogy én író vagyok. Én csak egy hétköznapi nőnek tartom magam, aki szeret írni. Íróval válni közel sem olyan egyszerű, mint azt sokan gondolják. Ehhez is, mint minden más hivatáshoz rengeteget kell tanulni, átélni dolgokat, megélni helyzeteket, elfogadni, hogy nem minden hivatás lehet a miénk. Vannak dolgok, amelyekhez van érzékünk és vannak, melyekhez nincs. Az írói pályához szükség van egyfajta fantáziára, készségre, hogy elrugaszkodjunk a valóságtól. Ez egy betegség. Mint a drog. Függőség. Ha megfertőzödik vele valaki, nincs menekvés… és az sem utolsó szempont, ha az illető, aki írásra adja a fejét, át tudja adni a papíron is az érzelmeket. Álmodni nem elég, el is kell tudni hitelesen mesélni azt.

3. Íróként nehéz lehet kizárni a történeteidet az életedben. Nálad hogy van ez? Hagynak a karakterek élni?

Amikor írok igyekszem egyszerre kizárni a külvilágot, ugyanakkor magamba szippantani. Kizárni a kellemetlen, hátráltató tényezőket, és megragadni az inspiráló, feltöltő momentumokat. Karaktereket kizárni, ha már egyszer bennem élnek? Nem, nem lehet őket kizárni. Nem engedik magukat kizárni. Folyamatosan a fejemben vannak. Nyugalom csak akkor van, ha befejeztem egy történetet. Nálam inkább ott kezdődik a baj, hogy én nem szeretem a nyugalmat. 😀

4. Ha olvasok, akkor néha több könyvbe is belekezdek. Te tudsz egyszerre több könyvet írni?

Nem. Nem szeretek se írni, se olvasni több könyvet egyszerre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem is csinálok ilyet. Előfordul, hogy én már egy új történetet szövök, de egy másik még szerkesztési fázisban van. Ám a szoros határidők miatt, ez elkerülhetetlen. A legjobb az, ha teljesen az aktuális sztorira koncentrálhatok. Ezekben a helyzetekben azonban, az egyiket még nem engedtem el, de már a másik tart fogva. 

5. Mi volt eddig a legfurcsább helyzet, amikor ihletet kaptál, és azonnal írnod kellett?

Furcsa helyzet? Mire gondolsz? Mi számít furcsa helyzetnek? Nem értelek. :-D Álom, amiben hátba lőttek? Reklám, aminek tetszett egy mondata és továbbgondoltad? Lelkizés a barátnőddel, ahol szégyellted, de az asztal alatt előkaptad a mobilod és jegyzeteltél? A munkahelyeden elejtett poén, amitől már egy egész jelenet forog a fejedben, és már vered is a billentyűzetet? A gyerekednek esti mese közben elhangzó mondat, vagy szó, ami tovább gondolást követel? Mosogatás közben rád törő gondolatok? Ezek közül melyik számít furcsának?

6. Mi a szertartás? Fejezd be a mondatot! „Amikor én írok, akkor...”

Amikor írok, akkor szabad vagyok. Nincsenek béklyók, határok, szabályok. Azt teszek, amit csak akarok.


7. Van olyan történeted, amit befejeztél, de nem tervezed megmutatni a világnak? 

( Ez aljas kérdés) Van is, meg nem is. Mindennek megvan a maga ideje, és a maga története is. Hiszem, hogy oka van, hogy még a fiókban pihen, de már nem sokáig. Most ősszel végre útjára engedem.

8. Nehéz írni? 

NEM.

9. Találtál már ki új szavakat? 

Nem vagyok Kazinczy Ferenc. A gyermekem, Zsófi sokkal tehetségesebb nyelvújító nálam. Habár volt már ismerős, aki utánanézett létezik-e az a szó, amit papírra vetettem. Ez volt a somolyog. 😀 De nem! Nem volt. 

10. Az, hogy íróvá váltál sok új dolgot hozott az életedbe. Minek örülsz a legjobban? 

Az embereknek, akiket ezen az úton megismertem. Új perspektívából látom a világot. A másik fontos dolog, hogy szabadon szárnyalhat a fantáziám, álmodozhatok. Teljesen legálisan, büntetlenül láthatom el a baját annak, aki az utamba kerül :-D

Köszönöm a szuper válaszokat!



You Might Also Like

0 megjegyzés