Interjú Anne L. Green írónővel ❤

Mostanában elég nagy vivódással telnek azok az órák, amiken eldöntöm, vajon mit olvassak. Aztán egyik nap egyik barátnőmtől kérdeztem: Barbi, mondj valami, izgalmas, romantikus, nem klisés könyvet! Ő ajánlotta Anne L. Green : Viharos érzelmek című könyvét, amit aztán ki is olvastam már aznap este, és onnantól kezdve nem tudtam betelni az írónő alkotta világgal. 
Anne elvállalta, hogy válaszol pár kérdésemre. Olvassátok hát, és remélem ti is kezetekbe veszitek majd a könyveit! Megéri!

1. Nemrég jelent meg a Törékeny vonzerő című könyved. Hogy jött a cím? Nekem személy szerint nagyon tetszik. Te döntötted el? 

Ebben a könyvben ez volt az egyik legnehezebb. Frappáns, találó címet szerettem volna adni neki. Egy barátnőm javasolta: Kapj elő egy papírt és írd föl rá azokat a szavakat, amelyek először eszedbe jutnak. Céltalanul húzgáld össze, olvasd össze őket. Valahogy így találtam erre a címre: Törékeny vonzerő.

2. Mennyi ideig tartott ennek a regénynek a megírása? 

Általában egy történet megírása (ha van időm) 3 hónap alatt meg van. Ennek a könyvnek a megírásakor azonban magam is rossz időszakot éltem át. A befejezés megírása előtt 3 hónapig meg se nyitottam a szövegszerkesztőt (nem az ihlet hiány miatt). Majd mikor újra neki estem, rádöbbentem, ez nekem kevés. Egy olvasómnak hála, aki összehozott egy pszichológussal, alaposabban kidolgoztam a témát. Nagyon sok emailváltás, telefon követte egymást. Voltak részek, melyeket darabokra szedtem, majd újra összeraktam. Ha így nézem (és nem számolom a 3 hónap szünetet 5-6 hónap) Ez az a könyvem, amit én magam is többször kinyitok és beleolvasok.

3. Neked ki a legkedveltebb karaktered a könyvből? 
A Törékeny vonzerőből? A kis Pamela :-) és Chloe, Adam, Matt, Amy… (az utóbbi kettőtől A remény hajnala óta nehezen tudok elszakadni)
4. Mikor kezdtél el írni? Mi ösztönzött abban, hogy leülj és írj egy könyvet? Kik inspiráltak? 

Egy pörgős melóm volt annak idején. Tíz évet húztam le követeléskezelőként. A behajtási osztály középvezetőjeként az izgalom kitöltötte a mindennapokat. Szerettem ezt a munkát, mert sokszor agyban a csalók előtt kellett járnunk egy lépéssel. Mikor tíz év után eldurvult a helyzet, én úgy döntöttem elegánsan dobom be a törölközőt (néha nem az adósokkal vívjuk a legnagyobb csatákat, hanem a felettesekkel, tulajdonosokkal), eljöttem gyesre. Nem bántam meg. Imádom a kislányom. Ám két év után az lett az érzésem, hogy üres az életem, csinálni kellene valamit.(A gyerek első évében is folyamatosan lefoglaltam magam. Nyelvvizsgáztam) Rengeteget olvastam és tagja voltam egy zárt csoportnak, ahol amatőr írók osztották meg az írásaikat. Én is elkezdtem posztolni, utána már az ott olvasók ösztönöztek. 

5. Mi a célod az írással? 

Egyetlen célom van csupán: szórakoztatni. Vagyis ez sem teljesen igaz. Kicsit több is talán. A Törékeny vonzerő gyász feldolgozás, családon belüli erőszak témája, a Viharos érzelmek bénulás, öngyilkosság kérdésköre, mind-mind olyan élethelyzet, amit csak az tud igazán átérezni, aki benne van, vagy benne volt. Remény. Ez az amit szeretnék nyújtani. Nekem is voltak, vannak nehéz pillanataim. Néhány élethelyzetet megéltem, vagy a körülöttem élők küzdöttek, küzdenek vele. Mind segítségre szorulunk. A pszichológus hölgy mondta az utolsó „kezelésen”: neked terápia az írás. Remélem, másoknak pedig az olvasás lesz az.

6. Hogy-hogy álnevet használsz a könyveidhez? 

Többféle verzió, magyarázat létezik erre a kérdésre, de az igazság az, hogy a saját nevem alatt, nem lehetnék annyira Anne L. Green. El kellett őt választanom önmagamtól. Én anya vagyok, dolgozó nő, háztartást vezetek, dolgozom. Rohanok és bizony időnként borzalmasan nézek ki. Anne L. Green tart sokszor életben. Ő ösztönöz arra, hogy megnyíljak, hogy időnként magamra is odafigyeljek. Skizofrén vagyok :-) (a Törékeny vonzerő megírásában engem segítő pszichológus szerint még a tűréshatáron belül) 

A gyakorlati oldala, azonban az: A teljes nevem túl hosszú lett volna a borítóra (hová fért volna a cím?), ha a leánykori nevem használtam volna, akkor a férjem sértem meg (emlékszem, mikor az irodám ajtaján megpillantotta, hogy „letagadom őt”. Mit szólt volna, ha ebből is kirekesztem. Emellett nem tudhattam, hová és meddig is jutok el az írással. Abban sem voltam biztos, hogy lesz folytatás. Így megszületett Anne L. Green.

7. Milyen érzés ismert írónőnek lenni? 

Ismert? Nem tartom magam ismert írónak. Én csak szeretek írni és tanulni. Sokat segített nekem a szerkesztőm, hogy fejlődhessek, hogy megnyissak magamban bizonyos kapukat. A technikai részről nem is beszélve. Hálás vagyok neki. Örülök, hogy rátaláltam.

8. Sok időbe telt míg tökéletesre megalkotod a karaktereidet? 

Egyre több, mert egyre jobb könyvekre törekszik az ember, így folyamatosan „tökéletesre” akarja csiszolni őket. (A tökéletes alatt nem a hibátlant értem) Szeretem őket hibákkal, hétköznapi rossz döntésekkel, botlásokkal is felruházni, mert ettől válnak emberivé. Nem feltétlen eszmei, a valóságot meg sem közelítő karaktereket akartam teremteni, (persze, a valósághoz képest idealizálva vannak) hanem olyan embereket, akikkel együtt tud érezni, sírni, nevetni az olvasó.

Köszönöm az interjút! És izgatottan várom a további könyveidet!


Az írónő eddig megjelent könyvei: 

és nemsokára új, bővített kiadásban megjelenik:

Én már nagyon várom, remélem ti is kedvet kaptatok olvasni ;) 

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Nagyon várom már Anne hamarosan megjelenő könyvét, együtt tudok érezni, a Törékeny vonzerő alatt nekem is a szívemhez nőtt Amy és Matt párosa, kíváncsi vagyok az ő történetükre is. ;) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is <3 annyira jó lesz :) Már most tudom <3

      Törlés